K zajištění relevantního obsahu reklamních polí a analýzy návštěvnosti používáme soubory cookies. Další informace
JOOLA

Deník z MS juniorů v Šanghaji (1)

Chtěl bych vás opět netradičně informovat z letošního mistrosvtví světa juniorů, který je pořádáno tentokráte v čínské Šanghaji, kde se po dlouhé době objevují v soutěži družstev oba naše týmy – juniorky i junioři.

logo_30_09_14_Large aCesta byla dlouhá, já osobně cestoval 28 hodin (výprava z Ostravy ještě o 6 hodin déle). Odpoledne z Prahy do Amsterdamu, a potom přes noc do Šanghaje. Let z Nizozemska měl zpoždění, technici objevili na letadle nějakou závadu, a tak jsme se dostali do Číny na druhý den až v pozdních odpoledních hodinách. Let nebyl plně obsazen, tak to nebylo tak strašné. Ale jízda autobusem z letiště Pudong, to byl tedy zážitek. Tři hodiny jízdy do hotelu v naprosté zácpě.

Šampionát se pořádá na předměstí Šanghaje, ve čtvrti jménem Minhang. Do haly je to prý 30 minut autobusem, uvidíme. Zítra dopoledne je losování 1. stupně družstev. Jak naši junioři (10. nasazení), tak i juniorky (12.), budou muset hrát tuto kvalifikaci. Prvních 8 družstev (dle listopadového světové žebříčku) je totiž předsazeno do 2. stupně. Celkem se tohoto mistrovství zúčastní v obou kategoriích dvacet družstev ze všech kontinentů, počet je tedy omezen. Oba naše týmy budou nasazeni do čela jedné ze čtyř kvalifikačních skupin (po 3 týmech) a pouze vítěz postupuje mezi prvních 12 týmů. Doufejme, že se jim to podaří.

Zítra máme oficiální trénink, přesně v poledne. Tady je 7 hodinový časový posun. Doufejme, že naši junioři to stráví dobře. V neděli se totiž už hraje naostro. První kolo se hraje již od 9:30 místního času, tedy našeho ve 2:30 ráno!!

Všichni naši sportovci i trenéři se zdají být v pořádku, jen po dlouhé cestě jsou trochu unavení. Pro zopakování vyjmenuji: K. Mynářová, K. Štefcová, B. Kapounová, K. Koutný, D. Reitšpies, T. Polanský, S. Kučera, M. Klásek. Hotel je špičkový, internet funguje bez problémů, a tak budou všichni mít možnost vesele komunikovat se svými blízkými.

Přidávám jeden zážitek z dnešní večeře. Byla klasická, čínská i s hůlkami. Výběr jídel sice velký na otočném stole, ale to složení. Myslel jsem si, že nejhůř na tom bude s výběrem Týna Štefcová, ale Kamil Koutný ji hravě porazil. Teprve, když přinesli poslední dva chody – zvláštně udělanou rybu a potom po domácky uvařené kousky kachny, zjistil, že by musel asi se jít najíst do nějakého amerického fastfoodu, a tak přece jenom něco snědl. Prohlásil, že tady určitě hodně zhubne, když takto budou vařit. Naopak největší jedlík byl Tomáš Polanský, zkusil ochutnat úplně všechno. Pro mě to byl kulinářský zážitek, ale při představě, že bych to musel jíst pořád…

foto z večera IMG_9174

Snímek z první večere české výpravy na MSj v Šanghaji

Pro dnešek je to z čínské Šanghaje vše, zítra na shledanou.

Zbyněk ŠPAČEK, vedoucí české výpravy.