K zajištění relevantního obsahu reklamních polí a analýzy návštěvnosti používáme soubory cookies. Další informace
JOOLA

Deník z MS juniorů v Šanghaji (2)

Dnes byl poslední přípravný den před zahájením vlastního mistrovství světa. Vlastně večer tento šampionát již začal, konalo se totiž slavnostní zahájení. Jako vždy v Číně, velkolepé. Ale popořádku.

Ráno jsem musel brzo vstávat, bylo totiž losování soutěže družstev. A já chtěl být u toho. Jak to dopadlo, již víte. Los je vcelku přijatelný. Hoši by měli postoupit, ale nesmí se ani jednou zaváhat. Trenér děvčat, Kamil Koutný, byl opatrnější. Je to tak 50 na 50, hlásil, když se dozvěděl naší skupinu v 1. stupni soutěže. Myslel tím soupeřky z Portorika. Ohromně se totiž v poslední době zlepšily. Vlastně je to jen jedna rodina – tři hráčky jsou totiž sestry, jménem Diaz. Zítra tedy uvidíme.

los MSj IMG_9182

Snímek z losu soutěže družstev MSj v Šanghaji

V poledne jsme měli v hlavní hale oficiální trénink. Je v ní dvanáct stolů, stejný počet je i v hale tréninkové. Hned po něm se někteří rozhodli, že si dají repete, a to ještě před večeří. Nejpilnější byly Bára Kapounová a Kája Mynářová, trenér byl spokojený. Ale nesmím zapomenout na Standu Kučeru, ten odpoledne vyzval k tréninkovému zápasu i svého trenéra Marka Kláska. Mezi oběma tréninky byl oběd. Myslím, že již pro nás v trochu lepším stylu – bufet. Řekl bych, že se konečně najedl i Kamil Koutný. Ale stále má pro všechny případy několik sladkých housek ze snídaně na pokoji. Pro všechny případy. Já stihl i odpolední jury-míting. Vše v zaběhlém systému, včetně kontrol raket.

Večer jsme byli přepraveni na slavnostní zahájení. Autobusy nás bez výjimky všechny dovezly na světoznámé nábřeží BUND, kde nás nejprve čekaly slavnostní projevy na připravené výletní lodi. A nakonec se konala projížďka touto lodí po řece Chuang pchu. Věřte, nádherná podívaná. Bund – symbol koloniální Šanghaje. Nenavštívit jej, to jako byste navštívili Peking a neviděli Zakázané město. Pluli jsme po řece, všechny okolní budovy byly nádherně osvícené. Z jedné strany již jmenované nábřeží a Promenáda s krásnými starými budovami (Čínská banka, bývalý Palace hotel, budova North China Daily News, Celnice apod.) a na druhé straně tzv. Nová Šanghaj – tedy Pudong, vybudovaný za pouhých dvacet let z bažinaté zemědělské půdy. A na něm úžasné budovy: Shanghai World Financial Center, Oriental Pearl TV Tower, Jinmao Tower. Myslím, že pro všechny, a nejen pro českou výpravu, to byl nádherný zážitek.

nová šanghaj IMG_9284

Večerní pohled na Novou Šanghaj byl úchvatný – Pudong s perlovou věží

Opět musím na závěr přidat perličku. Na večerní show každá výprava měla svůj doprovod, mladou čínskou studentku. Se mnou se nechtěla moc bavit, protože jsem od ní potřeboval nějaké pro nás důležité informace. Za to si oblíbila Standu Kučeru, ten byl zřejmě pro ní ten správný partner, proto i společné foto.

Výprava je v pořádku. Zítra jdeme do boje. Neděle také rozhodne o úspěchu či neúspěchu naší výpravy. Tak nám držte palce.

Ze Šanghaje, Zbyněk ŠPAČEK, vedoucí výpravy.