K zajištění relevantního obsahu reklamních polí a analýzy návštěvnosti používáme soubory cookies. Další informace
JOOLA

STEN marketing v české extralize

STEN marketing v české extralize

Stolnětenisová veřejnost již mohla zaznamenat vznik nového klubu STEN marketing HB Ostrov Havlíčův Brod, který bude v příští sezóně startovat v české extralize. Okolnosti této skutečnosti jsou známy – převod práva účasti z ŠKST Bratislava. Jaké však byly motivy majitele slovenského mistra, který mj. naposledy vyhrál základní část Pramos extraligy a vůbec byl velmi úspěšný ve čtyřletém působení v této soutěži?

Štefan Kobes: „Chci poděkovat za ŠKST Bratislava všem členům APK a hlavně předsedovi Zbyňku Špačkovi za možnost účinkování v české extralize, byla to pro nás velká zkušenost a motivace. Spolupracovat s Petrem Korbelem byla naše priorita už dříve a myslím, že nyní nastal ten správný čas. To, že se spolupráce rozšířila i na Jana Hrnčiříka, mělo více důvodů, nejvíce si na něm a Petrovi vážím jejich profesionality.“

V souvislosti se vznikem nového klubu tohoto názvu bylo zřejmé, že se v něm bude angažovat spolumajitel firmy stejného jména STEN marketing Petr Korbel. Angažuje se přímo jako hráč. Je známo, že jeho předchozí klub TTC Ruhrstadt Herne hodně stál o prodloužení smlouvy v bundeslize. Co převážilo, že nejlepší hráč ČR posledních dvaceti let přestoupil do nového klubu a vrátil se české soutěže?
Petr Korbel:
„V Herne jsem měl bohužel neshody finančního rázu. Našim přáním s Honzou Hrnčiříkem bylo již v minulosti vytvořit v Čechách vlastní klub a nyní se shodou několika okolností naskytla ta správná příležitost a vše se podařilo zrealizovat.“

Ve chvíli, kdy se objevily první informace o novém klubu STEN marketing, se spekulovalo, kde bude mít domovskou hernu. Mluvilo se mj. o Hustopečích a také o Hradci Králové. Proč se vedení klubu nakonec rozhodlo pro Havlíčkův Brod? Bylo to více důvodů než jen popularizace stolního tenisu na Vysočině?
Jan Hrnčiřík:
„Klub bude sídlit v Havlíčkově Brodě, kde jsme se velmi rychle domluvili na spolupráci s panem Miroslavem Jinkem, se kterým se znám již delší dobu a o kterém vím, že je nadšený do stolního tenisu a zároveň extrémně schopný manažer místního HB Ostrov. Získali jsme prvotřídní podmínky pro zápasy v místním kulturním domě Ostrov a zároveň partu nadšenců, kteří nám pomohou ze zápasů udělat show. Dalším důvodem je hlad po vrcholovém stolním tenisu na Vysočině, neboť je to silný region, ale nejvyšší soutěž se zde nehraje. My naopak pomůžeme s výchovou místních dětí. Našim hlavním cílem je špičková prezentace stolního tenisu a plná hala diváků.“

Do hráčského kádru klubu se z ŠKST Bratislava „přesunuli“ Bai He a Kristián Kobes. Proč do něj nepřestoupil také Peter Šereda, s nímž by měl STEN marketing mnohem větší naději na zisk titulu, což je jistě cílem klubu, byť je nováčkem v extralize?
Š. Kobes: „Klub má pro sezónu 2012/13 velmi kvalitní tým a věřím, že naplní klubové ambice. Prioritou určitě není zisk titulu mistra České republiky.“ Pozn. aut.: Šereda se stává posilou DTJ Hradec Králové.

Jak známo, příští ročník české extraligy bude mít 12 týmů. Ačkoliv ještě nejsou definitivně známy soupisky jednotlivých družstev, je velice pravděpodobné, že výkonnost řady týmů bude velmi rozdílná. Může docházet k velkému množství jasných výsledků zápasů, které nepřinesou nic pozitivního ani jednomu klubu. STEN marketing bude jistě patřit do skupiny silných týmů. Jaký máte názor na úroveň příštího ročníku české extraligy?
Š. Kobes:
„Umím si představit i jiný model extraligy, ale respektujeme daný stav.“
P. Korbel: „Otázkou je, jakým směrem se má extraliga profilovat a směřovat – zda cestou kvality nebo kvantity. Tento model bude mít jedinou výhodu v tom, že si slabší týmy zahrají dvakrát v roce se silnými týmy.“

Každý silný klub v Česku má svého výrazného sponzora. Jaká je situace u STEN marketingu? Z jakých zdrojů bude financován chod klubu?
J. Hrnčiřík: „Klub je financován z vícero finančních soukromých zdrojů, takže nehrozí při vypadnutí jednoho partnera zánik klubu.“

Z historie české extraligy je známo, že některé kluby vznikly tzv. na „zelené louce“ s podporou jediného sponzora a bez dalšího zázemí. Když se plány a cíle sponzora nenaplnily, rychle zmizely ze scény. To byl případ Factory Pro Praha, Avexu Zlín či Lokomotivy Vršovice Aquecon. Nehrozí podobný osud STEN marketingu?
Š. Kobes:
„STEN marketing HB Ostrov Havlíčkův Brod není klub jednoho muže nebo sponzora. Chceme přesvědčit, že profesionální prací může být i stolnětenisový klub úspěšný nejen po sportovní, ale i ekonomické stránce.“

Zdroj: www.stolnitenis.cz


Tým STEN marketing HB Ostrov Havlíčkův Brod. Zleva Bai He, Petr Korbel, Štefan Kobes, Kristián Kobes a Jan Hrnčiřík.